Tak jsme zase tady. Ve škole. Offline.
Po návratu z několikaměsíční distanční výuky jsme měli potřebu zastavit se a říct si, jaké výhody a nevýhody mají jednotlivé typy učení. Pracovali jsme ve skupinách, a to metodou bod zlomu. Níže uvedené výroky jsou seřazené podle důležitosti - tak, jak se shodla celá druhostupňová skupina.
Podívejte se, jak vnímají naši žáci výhody a nevýhody různých typů vzdělávání.
V čem má škola výhody?
- nebudou otravovat rodiče a domácí mazlíčci
- víc se soustředíme
- učitel nám to lépe vysvětlí
- lépe se pracuje
- ve škole můžeme spolupracovat
- máme přestávky
- můžeme dobře socializovat
- nemůže nám spadnout wi-fi, stačí přijít do školy
V čem má škola nevýhody?
- musíme nosit masky
- nemůžeme jíst při hodině
- musíme vstávat brzo
- nemůžeme si psát s kamarády
V čem jsou výhody školy doma (online výuky)?
- vstáváme později
- můžeme si dělat, co chceme, pokud máme vyplou kameru
- můžeme jíst při hodině
- můžeme podvádět při online testech
- na online máme méně hodin
- můžeme být v posteli při hodině
- můžeme si vypnout kameru a mikrofon
- máme víc času
V čem jsou nevýhody školy doma (online výuky)?
- můžou být problémy s wi-fi
- méně se soustředíme
- do pokoje může přijít rodič nebo domácí mazlíček
- nemůžeme socializovat moc dobře
- nemůžeme spolupracovat
- máme více úkolů
- neuvidíme kamarády
Jak vůbec probíhaly naše dny doma? Pojďme si to zkusit zaznamenat do koláčového diagramu...
Vybrali jsme aktivity, ze kterých se skládá náš den a zaznamenali je.
Když člověk zvizualizuje a uvědomí si, kolik času stráví hraním her, nicneděláním, spánkem, jídlem, učením, můžou nastat zajímavé momenty překvapení. A tak jsme sdíleli, povídali si, ...
Další úkol byl jasný: Jak bychom mohli nahradit ztrátový čas něčím užitečnějším? Co je pro nás užitečné? Kolik času chceme vyhradit jednotlivým aktivitám?
První dny ve škole po distanční výuce byly povídací... a zajímavé...
Žádné komentáře:
Okomentovat