Tento týden jsme se na druhém stupni proměnili ve vědecké týmy a strávili jsme pět dní zkoumáním ekologického tématu GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ v rámci většiny předmětů.
Slyšeli jste někdy o globálním oteplování? Víte, že v těchto dnech probíhá v Glasgow celosvětová konference COP26? Víte něco o skleníkovém efektu? My toho v pondělí moc nevěděli.
Pomohla nám videa i texty, grafy i obrázky. Psali jsme podvojný deník na odborná témata, diskutovali nad tím, jak my můžeme naší planetě pomoci.
V pondělí jsme si zkusili hrát se slovy, která měla souvislost s ekologií. Jak byste vysvětlili spolužákovi, že má na čele vzorec oxidu uhličitého?
Celý týden jsme směřovali ke konferenci, kterou jsme naplánovali na pátek. Na konferenci byl prostor i pro posterová sdělení. Na plakátech jsme pracovali ve skupinách, témata byla daná, stejně tak kritéria. Týmy měly k dispozici nejen texty, ale i diagramy, grafy a v neposlední řadě počítače, kde si mohly dohledat další informace:
Plakáty se celkem vydařily, co říkáte?
Součástí konference byla v rámci doprovodného programu i výstava výtvarných děl. Ta jsme tvořili ve středeční výtvarné výchově:
Výstavu PARADOXY KLIMATU můžete vidět v naší schodištní galerii:
V průběhu týdne jsme se rozdělili do dvojic. Ty pak na konferenci prezentovaly své téma.
Ve čtvrtek jsme se zabývali konferencí COP26, a to v angličtině. Seznámili jsme se s aktivistkou Gretou Thunberg, pustili si online přenos z Glasgow, přečetli jsme si texty v angličtině a seznámili se s novinovými články v Breaking News.
Na páteční konferenci jsme se všichni těšili. Program byl jasně daný:
V týdnu jsme psali i slohové práce. Mohli jsme si vybrat. Napsat dopis účastníkovi konference COP26, případně zpracovat úvahu na téma Budoucnost naší planety. Díla se nám opravdu povedla - každému na své úrovni:
Na závěru celého týdne proběhlo samozřejmě i celkové zhodnocení. Využili jsme metodu 3Z. Co bychom chtěli zachovat / změnit / zrušit v příštím tematickém týdnu?
Žádné komentáře:
Okomentovat