sobota 20. března 2021

Jedeme dál... (online)

Jak se učíme na druhém stupni? A jak to všechno dáváme? Zveme vám na krátkou prohlídku toho, jak se zrovna máme...

Každé pondělí se potkáme v půl deváté ráno. Úplně všichni. Řekneme si, jak se máme a co jsme dělali o víkendu, jaké máme plány a jak se zrovna cítíme. Projdeme si týdenní plány, které dostáváme na disk. Každý má připravenou mapu pokroku - úkoly, které by měl za celý týden splnit. Ty jsou rozdělené do tří kategorií: nejjednodušší (level 1), trochu složitější (level 2) a nepovinné (level 3). Je na každém, zda bude nepovinné úkoly plnit. 

Každý týden dostaneme i tzv. týdenní výzvu. Ujít dvacet kilometrů, splnit zámečkovou hru na zlomky, dělat dřepy, vymyslet osobnost, o které bude tematická výuka, ... 
Měsíční výzvy jsou určeny výtvarné a hudební výchově. A tak jsme se prostřednictvím kvízů seznámili s pravěkou, starověkou a středověkou hudbou, zahráli jsme na flétny Amazing Grace nebo jsme nahráli písničku. Taky jsme se věnovali land-artu nebo zpracovali komiks. Takhle třeba vnímá online školu Ela z osmičky - za takovou práci by se nemusel stydět profesionální grafik, co myslíte? :)

Přes týden se potkáváme na online hodinách, pracujeme i samostatně. Objevili jsme "pokojíčky" neboli Breakout rooms v Zoomu, tak můžeme pracovat ve dvojicích nebo ve skupinách. A postupně pracujeme na svých úkolech.

Třeba na rovnicích v matematice:






Pracujeme i s literaturou a ilustrujeme např. básně J. Skácela (poté, co si poslechneme, jak je zhudebnil Hradišťan):




A taky čteme - každý měsíc prezentujeme knihu, kterou jsme přečetli. A doporučíme ji ostatním. Co třeba Magorovy básně?


No a nechybí ani angličtina. Co třeba mindmaps?


Nebo příprava a prezentace přírodních krajin do zeměpisu:
















V pátek ráno se opět všichni potkáme. Jak jsme se měli? Co se nám povedlo? Na čem potřebujeme ještě pracovat? To všechno si sdělujeme na páteční reflexi. A samozřejmě využíváme různé reflektivní techniky a pomáhají nám i počítačové aplikace nebo sdílené tabule.

Co by naši druhostupňáci chtěli ZMĚNIT / ZRUŠIT / ZACHOVAT? A co je v našich silách? Nemůžeme změnit způsob výuky ani zrušení některých předmětů - ale co můžeme MY? Podle našich žáků třeba toto:



Žádné komentáře:

Okomentovat