Na začátku hodiny dostali šesťáci výzvu: Napište si libovolné trojciferné číslo. Pak ho napište ještě jednou. Vznikne číslo šestimístné. Teď ho vydělte sedmičkou. Výsledek vydělte jedenáctkou a výsledek třináctkou. Co vyjde? Wow! A proč? To je úkol do další hodiny - vysvětlit tenhle "trik". Díky moc kolegovi z H-matu Tomáši Chrobákovi za tip :)
Tomáš teď toto kouzlo ukazoval v televizi jako motivaci k počítání. U nás to mělo spíše opačný efekt. Opět jsme se zarazili na tom, že někteří nejsou schopni vydělit číslo... Ale trénujeme...
Zaváděli jsme nové prostředí, parkety. A protože naši šesťáci na prvním stupni Hejného metodu neměli, začali jsme úplně od začátku. Seznámili jsme se s jednotlivými druhy a typy parket a zakreslili si je na čtverečkovaný papír.
A pak už nastala doba na pokusy a objevy. Kolik jakých parket se vejde do čtverce 3x3? 4x4? Dávali jsme podmínky, řešili jsme různé zapeklitosti, dohadovali se, co je shodné a co ne, zakreslovali, hledali různá řešení...
V pracovním sešitě máme dost výzev, některé jsme zatím nerozlouskli, ale není všem dnům konec :)
A když jsme měli hlavy zavařené, proložili jsme matiku hrou Ubongo:
Že to jsou vlastně taky parkety, nás ani nenapadlo :) Hra je hra :)
A na závěr hodiny (před tradičním kolečkem tleskání a dupání) jsme ještě naskládali parkety na desku a trochu si pohráli.
Všichni chtěli skládat dál, ale víme, že příležitostí bude ještě plno.
Žádné komentáře:
Okomentovat