středa 5. května 2021

Čachtická paní

 V rámci odpolední češtiny jsme dnes pracovali s textem o Čachtické paní.

Na osmáky čekal na tabuli obrázek s otazníkem. Nic víc. A první úkol: Zkuste odhadnout, co to je za ženu. Byla chudá? Bohatá? Kdy asi žila? Čím se živila? Byla slavná? Co asi dělala? Byla to panovnice? Odkud pocházela? Kolik jí asi bylo let?

Nápady přicházely a osmáci je zapisovali k obrázku:


Následovalo samostatné čtení úryvku z textu J. Nižnánského: Čachtická paní. Ve dvojicích jsme pak pracovali na úkolech k textu. Ty byly zaměřeny na mnohá témata nejen z teorie literatury, ale i z mluvnice nebo porozumění textu.




Následovaly informace o životě čachtické paní. Kdo to byl? Proč dělala, co dělala? Jak to bylo s čarodějnicemi a čarodějnickými procesy? Kdo viděl Kladivo na čarodějnice? Byla mastičkářka mazaná? Jak to vůbec všechno dopadlo?

Diskuse na koberci byla hlasitá a argumenty přesvědčivé. Byla zlá, nebo hodná? A proč? Je v pořádku "jít přes mrtvoly"? Jdeme i my někdy přes mrtvoly? 

A co bychom poradili Alžbětě, aby si udržela krásu dnes? Třeba masky, krémy, držet se trendu nebo navštívit specialistu :)




Žádné komentáře:

Okomentovat