středa 9. června 2021

Komiksy, slavná díla a my...

Dnes jsme se v literatuře zabývali historií komiksu. Prohlédli jsme si jich celou řádku, podívali se na dokument o tom, jak vypadaly komiksy dříve, seznámili se s J. Vernem a s částí jeho díla 20 000 mil pod mořem. Nemo a Nautilus, známé pojmy... teď už víme, odkud je známe.

Protože se zítra chystáme do Stínadel, nesměl mezi komiksy chybět Jaroslav Foglar a jeho Rychlé šípy. Není nás mnoho, kdo by věděl něco o ježku v kleci, bratrstvu Kočičí pracky nebo Vontech. Tak aspoň ve zkratce... ve velké zkratce.

A pak byl čas na to, zkusit si doplnit práci komiksového autora. Sáhli jsme po osvědčeném J. Němečkovi a jeho Čtyřlístku. Pro někoho byla jména Fifinky nebo Bobíka úplně nová. Ale aspoň na druhém stupni se o této legendární čtveřici něco dozvídáme :) Komiks jako takový jsme si zkoušeli vymyslet a napsat už na distanční výuce, tentokrát jsme se zaměřili pouze na text. 





Po závěrečné písemce z matematiky (mimochodem velmi úspěšně napsané) jsme se vrhli na výtvarné umění. Děti se rozdělily do dvojic. Jeden z dvojice dostal do ruky slavný obraz a pouze pomocí slov ho měl popsat svému spolužákovi. Ten ho na základě slovního popisu kreslil. A koho jsme si vybrali? Ty nejlepší. Mezi autory nechyběla Toyen, ale ani Salvator Dalí, Gauguin, Picasso, Renoir nebo Woods.

Nebylo to vůbec jednoduché. Někdo se snažil, někdo méně, ale výsledky jsou zajímavé. Podívejte se na to, jak se nám pracovalo:








A jak to dopadlo? Nějak takhle:











1 komentář: