tag:blogger.com,1999:blog-67845325546994432002024-02-07T11:46:38.948+01:002. stupeň školy ProsperityUnknownnoreply@blogger.comBlogger76125tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-14558458704936135832022-06-25T18:19:00.005+02:002022-06-25T18:19:53.799+02:00Letní VídeňLetos jsme na druhém stupni pojali trochu jinak. Vypravili jsme se totiž na školu ve městě... Společně jsme se už několik dnů dopředu připravovali na cestu, počítali jsme v hodině finanční gramotnosti náklady, ceny pojištění, naučili se plno informací o pandách, v němčině jsme se učili základní fráze. Procházeli jsme online Vídní a studovali mapy městské dopravy. Zkrátka taková příprava na suchu.Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-22484703221984564872022-02-13T14:30:00.001+01:002022-02-13T14:30:13.677+01:00Happy Platinum Jubilee, Your MajestyNa druhém stupni jsme se věnovali výročí, které je opravdu mimořádné. Královna Alžběta II. je na trůně už 70 let. Promítli jsme tuto událost hned do několika předmětů: etické výchovy, češtiny, estetického semináře a angličtiny. A co jsme všechno zažili?Čtěte dál a dozvíte se to:Úkolníček na téma Alžběty II. sice nevypracovali všichni (využíváme žolíků, které jsme dostali k Vánocům a Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-46287661351357982912022-01-28T11:49:00.001+01:002022-01-28T12:57:39.186+01:00O čem to asi bude?Přikládáme vám jednu aktivitu z naší distanční výuky. V naší čtenářské lekci jsme pracovali s předvídáním. Také jsme se zajímali o to, jak to je s názvy knih. Jak z nich dokážeme vyčíst, o čem kniha bude? Jak asi autoři s názvy pracují? Co je dřív: kniha, nebo název? A dokážeme poznat z názvu, zda by nás kniha zaujala?My jsme pracovali s ukázkami z "detektivky pro mladý" Tuhej tulipán, ale Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-21620006809140818752021-12-15T15:55:00.003+01:002021-12-15T15:55:51.043+01:00Čas radosti, veselosti Další z koled, kterou zpíváme:Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-91220947558303395512021-12-15T15:01:00.003+01:002021-12-15T15:01:28.298+01:00Tiskneme Betlémy :)Výtvarka před Vánocemi? Téma je jasné. Technika tak úplně ne. A tak jsme letos zkusili na druhém stupni experimentovat. Vyzkoušeli jsme tisk z koláže. Nemáme žádné tiskařské vybavení, tak jsme vzali zavděk úplně obyčejnými věcmi: lžícemi, houbičkami, kartonem, temperami.Výsledky jsou nádherné, co říkáte? Děti pracovaly v menších skupinkách a přesto, že ze začátku vládl pesimismus, nakonec se vše Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-24930785141299377122021-11-24T15:59:00.010+01:002021-11-24T16:00:11.321+01:00Barvy podzimuInspirovali jsme se u výtvarnice Sylvy Horákové a na základě jejího nápadu jsme se ponořili do míchání barev. Netušili jsme, jak neobyčejně barevné mohou být obyčejné listy. Před školou jich je plno, tak jsme si je nasbírali a zkusili, jak moc máme přesné oko a jak přesně dovedeme namíchat barvy.Využili jsme barevnou škálu RAL a poté, co jsme našli ty našim očím nejvíce lahodící barvy, zjistili Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-21605899324539097662021-11-23T13:15:00.006+01:002021-11-23T13:16:10.097+01:00MikroskopMikroskop. Zdánlivě nudné téma jsme proměnili v zábavné zkoumání. Každý se chtěl hned stát pracovníkem laboratoře a všechny zajímalo, jak vypadá kořínek vlasu. Nejdříve jsme si ale odhalili tajemství jeho stavby. Z čeho se skládá, jak funguje a hlavně jak se nastavuje.
Pak už jsme veškeré poznatky proměnili v praxi. Zkoumali, pozorovali, dělali vzorky. Dokonce došlo i na vzorek kávy s Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-92002223978865865152021-11-12T16:46:00.009+01:002021-11-12T16:46:58.010+01:00Tematický týden: Globální oteplováníTento týden jsme se na druhém stupni proměnili ve vědecké týmy a strávili jsme pět dní zkoumáním ekologického tématu GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ v rámci většiny předmětů.Slyšeli jste někdy o globálním oteplování? Víte, že v těchto dnech probíhá v Glasgow celosvětová konference COP26? Víte něco o skleníkovém efektu? My toho v pondělí moc nevěděli.Pomohla nám videa i texty, grafy i obrázky. Psali jsme Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-77752633160424635702021-11-03T12:39:00.001+01:002021-11-03T12:39:14.302+01:00Literární doupě... tentokrát s Červenou karkulkouDnes jsme s šesťáky a sedmáky vstoupili do literárního doupěte... Knížka Kláry Smolíkové a Jiřího W. Procházky nás inspiruje k tvorbě netradičních literárních pokusů.Dnes jsme se zaměřili na pohádku o Červené karkulce. Už dříve jsme ji zkoušeli napsat pohledem vlka nebo ji zpívat jako operku. Tentokrát jsme si pohráli s nonsensovou literaturou a pomocí odpovědí na otázky jsme vytvořili zcela Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-35504171996071750262021-10-22T14:48:00.005+02:002021-10-22T14:48:24.831+02:00DadaV úkolníčcích míváme různé úkoly. Tento týden jsme se věnovali dadaismu. Tristan Tzara nám dal návod a my podle něj skládali dadaistické básně. Dozvěděli jsme se o historii dadaismu, o kabaretu Voltaire i o tom, jak vlastně dadaistické básně vznikají.I my jsme se dost pobavili, když jsme některé četli :)Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-46708692169227148292021-10-14T12:54:00.003+02:002021-10-14T12:54:16.755+02:00Rytířské řády ve středověkuDneska jsme si se sedmáky povídali o rytířských řádech. Mluvili jsme o benediktinech, o maltézských rytířích nebo o sv. Františkovi.Proč chodili lidé ve středověku do kláštera? Co je důvodem pro to, aby tam chodili lidé dnes? Co to je vlastně klášter? Jaký je život jeptišek a jak funguje cisterciácký klášter v Plasích? Co to znamená ORA ET LABORA? Jak je to v pohádce Lotrando a Zubejda a co Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-85510311097906789762021-09-17T12:40:00.004+02:002021-09-17T12:40:22.839+02:00Čtvrtek s Joelem RumlemČást čtvrtečního dopoledne s námi na druhém stupni strávil Mgr. Joel Ruml, farář Českobratrské církve evangelické, bývalý synodní senior, bývalý mluvčí Občanského fóra, ale také např. člen ekumenické poroty na Karlovarském filmovém festivalu.Téma bylo dáno naším vzdělávacím programem: Počátky křesťanství. Ale nezůstalo zdaleka jen u něj.Na začátku jsme shlédli video z projektu Komenský 2020 Jak Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-15542097893267408592021-09-05T16:06:00.003+02:002021-09-05T16:10:46.591+02:00Adapťák ve Zbraslavicích Školní rok jsme zahájili prvního září ve škole, ale hned druhého ráno jsme odjeli do Zbraslavic na adapťák. Skoro všichni z druhého stupně - a nabídli jsme účast páťákům. Statečná Viky se ničeho nezalekla a vyrazila s námi!Ve Zbraslavicích jsme byli poprvé, ale už teď víme, že ne naposledy!Překonávali jsme sami sebe. Nejdřív jsme si zahráli pár her, kdy jsme museli zkoordinovat pohyby, domluvit Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-51014747456758253772021-06-18T13:34:00.007+02:002021-06-18T13:34:28.932+02:00Z dnešního výletu na rozhlednu Naši druhostupňáci a paní učitelky Karolína a Jana :)Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-50060418333947733712021-06-17T14:05:00.001+02:002021-06-17T14:05:07.556+02:00Jak to chodí u Nováků? A jak u Dvořáků? A dabujeme...!V rámci finanční gramotnosti, českého jazyka, matematiky, ale i výchovy k občanství jsme si tento týden vytvořili dvě rodiny - naši druhostupňáci je pojmenovali jednoduše: Novákovi a Dvořákovi.Ve skupinách jsme dávali dohromady rodinné rozpočty obou rodin. Za co měsíčně utrácejí? Kde pracují? A kolik si mohou vydělat? Kolik jim je let? Kde žijí? Vznikly nám zajímavé příběhy. V první fázi Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-68245553309859694372021-06-16T16:20:00.002+02:002021-06-16T16:20:22.006+02:00To bylo DRAMA :) Dnes jsme opět propojili několik předmětů dohromady. V hodině literatury jsme probírali drama, poslední letošní téma. Na chodbě jsme měli na lístečkách informace, které jsme si museli v paměti přenést ke svému pracovnímu listu ve třídě. Otázky typu Co je to peripetie? Jaký je rozdíl mezi tragédií a komedií? nebo Co je to jednání? pak pro nás byly hračka.Jak se ohodnotíme za své odpovědiUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-70727652751018665002021-06-15T13:54:00.003+02:002021-06-15T13:54:12.684+02:00Chemické pokusy v osmém ročníkuV pátek jsme dělali v hodině chemie dva pokusy. První byl zaměřen na měření pH různých vzorků. Jednalo se o vzorky, se kterými se žáci setkávají denně, jako je například mléko, citrón, cola, čaj, minerální voda, ale také vlastní sliny nebo moč. K určení pH byly použity lakmusové papírky. Žáci byli seznámeni s využitím této metody i v odborné praxi při zjišťování zdravotních problémů v Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-35752503503976106532021-06-11T10:50:00.001+02:002021-06-11T10:50:03.670+02:00Po stopách Vontů, v pražských průchodech a v Židovském městěÚkolníček na tento týden se týkal dvou témat: Rychlé šípy a judaismus. Nejde to moc dohromady, ale pokud se zaměříme na místa, kde se odehrává záhada hlavolamu a synagogou, kde je údajně ukryt Golem, nejsme zeměpisně zase tak daleko. Na čtvrteční výpravě do Prahy jsme viděli všechna tato místa.Rozhodli jsme se, že prozkoumáme i pražské průchody a dvorky. A tak jsme z nádraží nechodili po hlavníchUnknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-72575306115488242402021-06-09T16:03:00.000+02:002021-06-09T16:03:04.278+02:00Komiksy, slavná díla a my...Dnes jsme se v literatuře zabývali historií komiksu. Prohlédli jsme si jich celou řádku, podívali se na dokument o tom, jak vypadaly komiksy dříve, seznámili se s J. Vernem a s částí jeho díla 20 000 mil pod mořem. Nemo a Nautilus, známé pojmy... teď už víme, odkud je známe.Protože se zítra chystáme do Stínadel, nesměl mezi komiksy chybět Jaroslav Foglar a jeho Rychlé šípy. Není nás mnoho, kdo byUnknownnoreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-35497148553251671622021-06-08T15:19:00.001+02:002021-06-08T15:19:12.412+02:00Měsíční úkol z výtvarky - detail kola V průběhu distanční výuky jsme nezapomínali ani na výtvarné a hudební aktivity. Děti dostaly úkol na celý měsíc. A v květnu jsme se zabývali detaily kola (jsme přece z Polabí).Někteří si dali více práce, někteří méně, někomu se za celý měsíc (a jeden bonusový červnový týden navíc) nepodařila odevzdat ani čárka. Ale tak to zkrátka je...Podívejte se na naše kola. Kritérium bylo nenechat na Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-30136310472538523072021-06-06T21:14:00.003+02:002021-06-06T21:14:16.283+02:00Šijeme...V hodinách pracovních činností jsme minulý týden vyráběli zvířátka z ponožek. Práce s jehlami a nitěmi nám docela šla, i když si ze začátku všichni nevěřili :) Ale podařilo se, podívejte se: Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-30472603410760975312021-06-03T15:09:00.002+02:002021-06-03T15:09:29.497+02:00Saturnin v úkolníčkuCo se vám vybaví, když se řekne Saturnin? Našim druhostupňákům slova jako SATURN, MUŽ, CHEMICKEJ PRVEK, JÍDLO, KNIHA, FILM, VTIPY, KOMEDIE, TETA KATEŘINA, MILOUŠ.Až na výjimku děti knihu neznaly, proto jsme toto téma využili pro náš týdenní úkolníček. V pondělí každý dostal soubor tematických listů a v pátek jsme celý blok věnovali práci s tím, co jsme zpracovali v průběhu týdne.Úkoly v Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-36672330891053908682021-06-03T14:33:00.007+02:002021-06-03T14:39:55.368+02:00Škola offline a online. V čem je rozdíl?Tak jsme zase tady. Ve škole. Offline. Po návratu z několikaměsíční distanční výuky jsme měli potřebu zastavit se a říct si, jaké výhody a nevýhody mají jednotlivé typy učení. Pracovali jsme ve skupinách, a to metodou bod zlomu. Níže uvedené výroky jsou seřazené podle důležitosti - tak, jak se shodla celá druhostupňová skupina.Podívejte se, jak vnímají naši žáci výhody a nevýhody různých Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-66600408172970434492021-05-07T14:44:00.001+02:002021-05-07T14:44:23.080+02:00Dvacet dva sedmin"Na dnešní hodinu matematiky budeme potřebovat provázek. Víte, co budeme dělat?""Pythagorovu větu?" ptali se osmáci."Těsně vedle..."Otázka byla jasná: Jak se dá změřit obvod kruhu? Našli jsme ve třídě několik kruhových předmětů a obkreslili je na papír. Pak jsme pomocí provázku změřili, jak je dlouhý obvod, kdybychom ho natáhli.A pak jsme si povídali o tom, že existuje jakási souvislost mezi Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-6784532554699443200.post-76249967961245265172021-05-05T14:06:00.001+02:002021-05-05T14:06:22.728+02:00Čachtická paní V rámci odpolední češtiny jsme dnes pracovali s textem o Čachtické paní.Na osmáky čekal na tabuli obrázek s otazníkem. Nic víc. A první úkol: Zkuste odhadnout, co to je za ženu. Byla chudá? Bohatá? Kdy asi žila? Čím se živila? Byla slavná? Co asi dělala? Byla to panovnice? Odkud pocházela? Kolik jí asi bylo let?Nápady přicházely a osmáci je zapisovali k obrázku:Následovalo samostatné čtení Unknownnoreply@blogger.com0